Monday, December 1, 2014

Basic H Shaklee


 http://www.gettingfreedom.net/wp-content/uploads/2012/09/ShakleeCleaner.jpg



Apa itu BASIC H? Basic H merupakan cecair yang selamat, tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi, mengandungi PH seimbang tanpa klorin, mempunyai kepekatan berganda daripada pencuci cecair biasa dan semestinya berkesan menanggalkan kotoran berminyak.


MEMBERSIH SECARA ALAMI DAN SEMULAJADI
  • BASIC H Organic Super Cleaning Concentrate mempunyai kepekatan 2 kali lebih ganda ini memberi kuasa pembersihan yang lebih selamat dan berkesan sesuai digunakan bagi menangani seribu macam jenis kekotoran di rumah yang boleh digunakan pada bila-bila masa. Sebagai contoh, bagi membersihkan kesan susu tertumpah di baju, bangkai seranggan yang terlekat pada tingkap dan sos yang tertumpah di lantai. Banyak lagi 1001 kegunaan Basic H untuk pelbagai cara penggunaan yang lain.
  • Kepekatan berganda di mana 16 auns boleh dicairkan bersama 48 gelen air mampu memberi kuasa pembersihan yang hebat dan berkesan. Dapat menanggalkan kotoran berminyak yang paling degil tanpa meninggalkan sebarang kesan minyak. Dua kali ganda lebih pekat daripada rumusan asal dan hanya separuh diperlukan untuk muatan yang sama. Tidak perlu dibilas dan tidak meninggalkan kesan kotoran atau palitan.


ANTARA KEGUNAAN BASIC H
  1. Mencuci dan membersihkan sayur-sayuran dan buah-buahan daripada racun dan bahan kimia.Anda akan mendapati sayur dan buahan yang anda cuci lebih segar selepas menggunakan Basic H.
  2. Mencuci dan membersihkan ikan, ayam, daging dan makanan laut daripada bahan awet.
  3. Mencuci dan membersihkan makanan basah seperti mee kuning, kuetiaw dan sebagainya daripada bahan awet.
  4. Mencuci dan membersih lantai serta alat permainan. Selamat dan tanpa bahan kimia.
  5. Mencuci dan membersih tempat dan peralatan memasak (terutama yang berminyak)
  6. Mencuci dan membersih bilik air, tandas, tangki, sinki, cermin tingkap, rak buku, almari dan sebagainya
  7. Mencuci badan, tangan dan kaki daripada daki kotoran, pijar lada, dakwat marker pen, minyak dan sebagainya
  8. Menanggalkan gula-gula getah pada baju
  9. Mengasah baju yang terkena kotoran
  10. Membersih dakwat pen pada tangan, baju dll
  11. Menghapuskan kutu di kepala – basahkan rambut dan titikkan 10 titik Basic H dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas.
  12. Terkena minyak, air panas atau melecur akibat terkena benda panas – sapukan terus Basic H ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.
  13. Menghindarkan serta membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dll – Tuangkan 4-5 titik Basic H ke dalam botol semburan bunga yang dicampur dengan air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga.
  14. Demam panas (sebelum berjumpa doctor) – tuangkan 4-5 titik  Basic H ke dalam besen kecil yang mengandungi air. Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.
  15. Sakit gigi – masukkan 4-5 titik Basic H ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 Basic H pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.
  16. Gata-gatal pada badan atau miang (masalah kulit) – tuangkan 4-5 tiitik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.
  17. Ulser dan mulut berbau — tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)
  18. Penyubur tanaman dan pengembur tanah – air lebihan cucian Basic H boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.
  19. Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dll. – tuangkan 4-5 titik Basic H ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama 15-30 minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.


Apa kata mereka?
Setelah menggunakan Basic H Shaklee


Testimoni 1

ini adalah testimoni saya sendiri 
Rawatan Kecemasan Melecur dengan Basic-H Shaklee | Kuah Laksa Mendidih Tumpah Atas Badan Aku 
klik link untuk baca 
alhamdulillah sangat berkesan untuk kes melecur 
saya juga penah juga untuk rawat alahan kulit anak 
alhamdulillah sangat berkesan


Testimoni2
Image 



Testimoni 3

Image


Testimoni3

test basicH 







UNTUK KECEMASAN : KEGUNAAN & CARA

1. Menghapuskan kutu di atas kepala
Basahkan rambut dan ambil 10 titik basic-h dan lumurkan ke atas kepala dan ratakan. Setelah selesai balutkan kepala dengan kain tuala bersih dan biarkan selama 10-15 minit barulah dibilas

2. Terkena minyak, air panas atau melecur terkena benda panas
Sapukan terus basic-h ke atas tempat yang terkena tadi dan kulit tidak akan menggelembung atau melecur bahkan akan rasa sejuk.

3. Menghindarkan & membunuh serangga seperti lipas, nyamuk, semut, lalat dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam botol semburan bunga yang dicampur air kemudian goncang dan semburkan kepada serangga

4. Demam panas(redakan suhu)
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam besen kecil yang mengandungi air.  Kemudian sapukan atau lumurkan ke seluruh badan dan kepala.

5. Sakit gigi
Masukkan 4-5 titik basic-h ke dalam cawan yang dicampur air kemudian kumur. Sekiranya sakit pada gigi berlubang titikkan 2-3 basic-h pada kapas dan letakkan pada tempat yang sakit.

6. Gatal-gatal pada badan atau miang (masalah kulit)
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gayung. Kemudian gosokkan ke seluruh tempat gatal dengan menggunakan span mandian dan dibilas.

7. Ulser dan mulut berbau
Tuangkan 4-5 titik ke dalam gelas kemudian kumur (sekerap mungkin)

8. Penyubur tanaman dan penggembur tanah
Air lebihan cucian basic-h boleh disiram pada pokok bunga dan tanaman lain untuk membantu kesegaran dan kesuburan.

9. Menghilangkan karat dan daki pada barang kemas, jam tangan dsbnya
Tuangkan 4-5 titik basic-h ke dalam mangkuk kecil kemudian rendamkan dan biarkan selama15-30minit, karat dan daki akan tanggal serta kelihatan kilat seperti baru.
 

 

Sekilas Fakta
Tahukah anda, kebanyakan bahan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan.   Bahan pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbangan hormon.  Bahan pelarut organik seperti butyl cellosolve merupakan sejenis neurotoksin dan bahan yang merengsakan hidung.  Morfolin merupakan bahan toksin yang boleh merosakkan hati dan ginjal.  Ammonia yang terkandung dalam bahan pencuci kaca merupakan sejenis bahan racun yang merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan tapi dengan BASIC H anda selamat kerana ia tidak bertoksik, tanpa gas beracun, tanpa bahan kimia berbahaya, tanpa bahan pewangi, pH yang seimbang , tanpa klorin, berkesan meningalkan kotoran berminyak, kepekatan berganda


* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit



untuk Info lanjut:

Pengedar Sah Shaklee Anda SID : 1100925
boleh PM/Whatsapp/Call/SMS : 0129220376 (eima)

1 comment: